Pipe Joint System

NEWTON TECHNISCH BUREAU B.V., Waalwijk, Noord Brabant, Nederland

Het Pipe Joint System is een modulair montagesysteem bestaande uit buizen, verbindingsstukken en accessoires. Er is een ruim assortiment componenten beschikbaar dat het systeem bijzonder geschikt maakt voor allerlei Lean oplossingen.

Voorbeelden van toepassingen zijn o.a.

Automatische productaanvoer speelt een belangrijke rol in veel geautomatiseerde processen.
De productaanvoer is van grote invloed op de kwaliteit en de prestatie van het gehele systeem.

De componenten zijn gericht op Lean Manufacturing en zijn volledig herbruikbaar en doordoor een perfecte oplossing voor werkomgevingen waar Kaizen (continue verbeteringen) wordt toegepast.
Op onze website vind u alle informatie. Wilt u zelf aan de slag met het systeem, dan kunt u tevens onderdelen bestellen via de PipeJointShop, www.pipejointshop.com

Breed assortiment

Het Pipe Joint systeem van Newton bestaat uit een ruim assortiment buizen, verbindingen, rollentracks, wielen, hangsystemen, scharnieren en overige accessoires. Er zijn componenten in staal met poeder coating, nickel en RVS. De buizen en accessoires zijn zo gestandaardiseerd dat er voor specifieke constructies flexibel en snel met standaard componenten een oplossing gerealiseerd kan worden.

Newton

Newton heeft meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van Lean Manufacturing en modulaire systemen. In die tijd hebben wij componenten en samenstellingen geleverd aan het midden- en kleinbedrijf en multinationals in diverse branches en diverse landen.

Daarbij gaat het om zowel grote als kleine opdrachten variërend van het leveren van een paar meter buis met enkele verbindingen, componenten kits volgens tekening tot compleet samengestelde Lean Manufacturing oplossingen, inclusief automatisering en software oplossing. Denk hierbij bijvoorbeeld aan pick-to-light software en voorraadbeheer.

Onze adviseurs en constructeurs weten wat mogelijk is met het Pipe Joint System.
Zij zijn goed in staat om uw situatie te analyseren en om te zetten tot een Lean oplossing.
Newton beschikt over een goed geoutilleerde werkplaats en onze monteurs kunnen netjes en efficiënt een samengesteld geheel bouwen.

Natuurlijk bieden wij indien u dat wenst ook de complete montage ter plaatse aan en oplevering van het geheel.
Newton heeft kennis en ervaring waar u wat aan hebt…

Bespaar tijd
Newton biedt u verschillende mogelijkheden om de tijd van idee tot realisatie te verkorten.

Levering binnen NL en BE over het algemeen binnen 24 uur.

Het Pipe Joint System is ruim toepasbaar, modulair, herbruikbaar en gemakkelijk schoon te houden. Met een simpele do en don’t lijst kunt u zelf aan de slag met het systeem.
Door de snel en makkelijk toe te passen verbindingsstukken en accessoires bespaart u tijd.

Flexibel en snel

Flexibiliteit en snelheid zijn voor veel bedrijven belangrijke factoren om kwaliteit te optimaliseren, concurrerend te blijven en om met het team beter te presteren.
Newton biedt een effectief programma aan buizen, verbindingsstukken en accessoires. Alles is erop gericht om ontwerptijd en fabricagetijd te verkorten. U bespaart tijd!
Met het Pipe Joint System van Newton:

Compatibel

Het Newton Pipe Joint System is compatible met de meeste andere pijp-klemstuk systemen.

Flexibel en snel construeren…

Lean Manufacturing

Veel bedrijven zijn bewust bezig met Lean manufacturing. De filosofie die gericht is op het elimineren van verspillingen en zaken die geen waarde toevoegen (‘Muda’), Minder oneffenheid in de vraag (‘Muri’)
hebben positieve gevolgen voor uw bedrijf:

Het Pipe Joint System is gericht op Lean manufacturing.
Door de modulair toe te passen onderdelen en hergebruiken van de materialen reduceert u materiaalverspilling tot een minimum.

Kaizen: Kaizen staat voor het continue veranderende bedrijfsproces. Het systeem leent zich uitstekend voor het doorvoeren van verbeteringen, inkrimpen of uitbreiden.

Toepassingen

De toepassingen van het Pipe Joint System zijn bijna eindeloos. Het systeem kan gebruikt worden voor o.a. transportwagens en –treinen, hangbanen, bevoorradingsapplicaties, Lean manufacturing supermarkets en flowracks, montagestations, inpakstations en afschermingen.
Het Pipe Joint System kan o.a. toegepast worden in fabriekshal, productielijn, opslagruimte, distributiecentrum, inpakruimte, kantoor, laboratorium, werkplek of shop.
Uw eigen ideeën bepalen de grenzen.

De organisatie

Wij houden ervan om samen te werken en om een passende aanbieding voor u uit te werken of het nu gaat om grote of kleine opdrachten. Onze organisatie is klantgericht en flexibel, de componenten zijn op voorraad en wij zijn in staat om u snel en goed te helpen. Onze binnendienst- en buitendienstmedewerkers hebben genoeg praktische ervaring om u goed te kunnen adviseren.

Neem dan nu contact met ons op!

Pipe Joint N-SERIES (1.76 MB)

Brochure Nederlandstalig (3 MB)

Brochure English  (3 MB)